събота, 22 октомври 2011 г.

Утре ще назнача, Президента на Република България!

Като рожба на социализма, и като човек който е гласувал по времето на комунистическият режим си спомням, че гласуването беше задължително, а изборът  само един. Тези които само са чували затова, трудно могат да разберат, какъв благодат е да имаш избор и да можеш да го изразиш. Затова често съм се чудил с каква лекота хората решават да не упражнят правото си да гласуват!
Историята познава само два начена за промяна на политическата система, чрез избори и чрез революция. Това за революцията, вече не е актуално, защото колко и да е несъвършена политическата ни система, все пак е демократична. Тогава ни остава избора. Вярно, че понякога е трудно, но по- добре да е лош,  от колкото никакъв, защото иначе се примиряваме със статуквото, което си е живо съгласие да ни обяздват и то без бой. Като гласуваме, поне караме политиците да се стараят повече, защото се състезават.
Знам, че това е риторичен въпрос! Доста съм спорил по блоговете, за необходимостта да упражняваме правото си да гласуваме, защото всеки по различен начин разбира как да протестира срещу статуквото. Едни смятат, че наказват политиците, като откажат да отидат до избирателните секции, а друг като гласуват по принцип тактически, срещу статуквото. Аз съм от вторите и не само защото през определен период от време имам възможност да ги наказвам, а защото, Аз, съм им единственият им коректив, тъй като, Аз, ги назначавам! От опита който съм натрупал научих, че нашите политици се боят не от тези които ги критикуват, а от тези които гласуват. Не случайно в момента най-ухажваният етнос  е ромският.
Всъщност, упражняването на гражданските права е принципен въпрос, бих казал фундаментален, защото чрез тях заявяваме своята независимост и умението да повлияем на процесите в държавното управление. Те са извоювани с упорити усилия и саможертва на нашите предци, и те ми дават съзнанието, че съм свободен човек и пълноправен гражданин ....!


Ето, защо, защото не ми е безразлично, защото имам принципи, защото имам избор, защото мога да го заявя и защото го дължа на предците си, смятам утре да назнача Президента на Република България !!!


Автор: Николай Григоров / Shljko/ 

Няма коментари:

Публикуване на коментар